Na přejezdech se v regionu loni stalo 13 nehod, o rok dříve to byly pouze čtyři. "Ke statistice je možné uvést, že v případě střetnutí na železničních přejezdech došlo ve Zlínském kraji k největšímu nárůstů počtu nehod i usmrcených. Nicméně počet nehod na přejezdech se vrátil do čísel obdobných v předchozích letech, a tak je možné rok 2012 považovat za světlou výjimku," uvedl Drápal.
V roce 2011 zaznamenala Drážní inspekce na železničních přejezdech Zlínského kraje 14 nehod se dvěma mrtvými, o rok dříve 24 nehod se šesti oběťmi a v roce 2009 to bylo 20 střetů a tři mrtví. Loni se na přejezdech navíc tři lidé zranili, předloni nebyl zraněn nikdo. V roce 2011 však inspekce evidovala pět a v roce 2010 dokonce 21 zraněných.
Dvojnásobný nárůst inspektoři zaznamenali i v případě střetů vlaku s osobou, kdy oproti 12 sraženým v roce 2012 jich loni bylo 24. Zatímco v roce 2012 při těchto srážkách zemřelo deset lidí, v minulém roce jich bylo 17. "Nárůst počtu těchto nehod si zatím nijak vysvětlit nedokážeme. V průběhu roku budeme dělat statistiku sebevražd na kolejích, která nám snad řekne více," doplnil Drápal.
Celostátní statistiky nehod na železničních přejezdech jsou na rozdíl od Zlínského kraje nejpříznivější za posledních 11 let. Na přejezdech v Česku loni při 180 nehodách zemřelo 24 lidí a 85 jich bylo zraněno. Všechna tato čísla byla nejnižší od roku 2003. Ve srovnání s rokem 2012 kleslo loni množství nehod o osm, počet zraněných se snížil o 25 a zemřelých o tři.
Nejtragičtější následky měly tradičně střety vlaků s chodci. V minulém roce jich bylo v České republice 243 a zhruba čtyři pětiny sražených, 196 lidí, střet nepřežily. Se zraněním vyvázlo ze střetů s vlakem jen 50 lidí. Počet srážek, zraněných i mrtvých proti roku 2012 klesl. Střetů ubylo o 24, zraněných o 18 a mrtvých o jednoho.
zdroj: ČTK